Skoleudviklingssamtale

Her finder du et kort resumé af skoleudviklingssamtalerne

Onsdag den 25. oktober 2023 havde vi skoleudviklingssamtale på Hannæs-Østerild skole med repræsentanter fra forvaltningen.

Nedenstående er et kort uddrag fra samtalen og noget vi i det næste år vil arbejde med på skolen

1. Faglig progression
    1. Hvordan er udviklingen over de 3 år eleverne er i udskolingen inden for dansk og matematik samt hvordan er de klædt på fagligt i forhold til at starte i udskolingen, når de kommer med hver deres fundament.
    2. Hvor og hvordan kan vi sætte ind, for at styrke elevernes faglige udvikling
    3. Afgangsprøverne i sommeren 2023 lå lavere end forventet. Dette billede er det samme i hele Danmark grundet et turbulent udskolingsforløb med nedlukninger og online undervisning som følge af Coronapandemien.

2. Trivselsfokus
    1. Sammen med lærerne og skolebestyrelsen vil vi arbejde på, hvilke tiltag vi kan iværksætte for at skabe en bedring for alle elevernes trivsel.
    2. Fortsat fokus på elevernes sociale fællesskaber på tværs af afdelingerne og deres forståelse af, at de har parallelklasser på en anden matrikel.