Her finder du et kort resumé af skoleudviklingssamtalerne
Mandag d. 10. november havde vi skoleudviklingssamtale på Hannæs-Østerild skole med repræsentanter fra forvaltningen og skolebestyrelsen.
Nedenstående er et kort uddrag fra samtalen, og noget vi i det næste år vil arbejde med på skolen;
- Faglig progression
- Hvordan er udviklingen over de 3 år eleverne er i udskolingen inden for dansk og matematik, samt hvordan er de klædt på fagligt i forhold til at starte i udskolingen, når de kommer med hver deres fundament?
- Hvordan kan vi understøtte læsningen bedre og få mere motivation for læsningen
- Hvordan skaber vi større motivation for skolen, for de største elever, så de ikke mister fokus?
- Hvad kommer det til at betyde fagligt, at vi nu har en struktur der hedder 0-4. klasse og 5-9. klasse.
- Hvordan sikrer vi en lavere fraværsprocent blandt elever med skolevægring, og samtidig støtter deres faglige udvikling?
- Hvor og hvordan kan vi sætte ind for at styrke elevernes faglige udvikling?
- Afgangsprøverne i sommeren 2024 viser, at vi har løftet elevernes faglige kunnen i forhold til 2023. Hvordan fastholder vi denne progression i fagligheden?
- Lærerne arbejder med data på elevniveau
Trivselsfokus
- Sammen med lærerne og skolebestyrelsen vil vi arbejde på, hvilke tiltag vi kan iværksætte for at skabe en bedring for alle elevernes trivsel.
- Vi oplever, at eleverne trives på afdelingerne, men samtidig har det været overvældende, at der er kommet så mange elever på en afdeling, og at det for nogle elever har været svært at starte på en ny afdeling. Sammen med elevrådet og skolebestyrelsen, vil vi arbejde på tiltag, der kan sikre at overgangene bliver nemmere.
- Fortsat fokus på elevernes sociale fællesskaber på tværs af afdelingerne, således der skabes en samhørighedsfortælling om begge afdelinger og overgangen fra Frøstrup til Østerild bliver mere naturlig.
- Der benyttes skolens egen procedure for bekymrende fravær, hvor der tages kontakt til hjemmet ved 7% fravær.
- Hvordan får vi de små elever til at blive motiveret for læring og lære behovsudsættelse, så de ikke kun deltager i det de har lyst til, men også deltager i det de ikke synes er så sjovt.